Naast onze terugkeer in de Eredivisie, betekende de eerste thuiswedstrijd van het seizoen ook de kennismaking met de recente aanpassingen aan ons stadion. Een aantal zaken ging goed, maar we beseffen ook dat er veel werk aan de winkel is om een optimale ervaring te creëren voor alle supporters. Naar aanleiding van de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles heeft de club een enquête verstuurd naar alle supporters.
We zijn ons ervan bewust dat de ervaring niet voor iedereen vlekkeloos verliep. Dit hebben we met eigen ogen gezien. Bij sommige vakken ontstonden er langere wachttijden dan we hadden gehoopt, en we begrijpen dat dit voor ongemak heeft gezorgd. We hebben hierover veel reacties ontvangen, en nemen elk telefoontje en elke mail van onze supporters serieus.
Betrokken
Op de enquête die naar alle bezoekers van de eerste thuiswedstrijd van het seizoen is verstuurd, kwamen meer dan 2100 inzendingen binnen. Dit toont aan hoe betrokken Willem II’ers zijn bij de club en onze thuishaven, het Koning Willem II stadion. Ook de e-mails die de club ontving van supporters zijn in de evaluatie meegenomen. Wij bedanken alle supporters voor hun constructieve bijdrage en suggesties. Samen lossen we de pijnpunten op.
Aanpassingen
Aanstaande zaterdag speelt Willem II voor de tweede keer dit seizoen thuis in het Koning Willem II stadion. Binnen de club werkt iedereen hard om de noodzakelijke verbeteringen voor de korte- en lange termijn te realiseren. We hebben naar jullie feedback geluisterd en een aantal aanpassingen doorgevoerd.
Bewegwijzering
Om de toestroom van supporters beter te reguleren, wordt de bewegwijzering verbeterd. Om te voorkomen dat supporters in de verkeerde rij aansluiten, is er extra signing aangebracht. Daarnaast lopen er servicemedewerkers rond die je proactief naar de juiste rij zullen begeleiden.
Doorstroom
Een groot pijnpunt was dat niet alle supporters voor het eerste fluitsignaal binnen waren. Om deze lange wachtrijen te voorkomen, worden diverse maatregelen getroffen om de doorstroom te bevorderen. Het is uiteraard ons streven dat elke supporter voor de aftrap in het stadion is.
Het reguleren van de wachtrijen kunnen we niet alleen, daarvoor hebben we ook jouw hulp nodig. We vragen je vriendelijk om op tijd te komen. Zorg ervoor dat je je ticket gereed houdt in de wachtrijen, en onze servicemedewerkers zijn aanwezig om je bij de tourniquets te ondersteunen. Heb je hulp nodig bij het betreden van de tribunes via de trap? Onze servicemedewerkers staan klaar om je te helpen.
Horeca
We hebben van jullie teruggekregen dat de druk op de horeca- en toiletvoorzieningen bij bepaalde sectoren te hoog was. Dat hebben wij zelf ook gemerkt. Daarom wordt er per sector maatwerk geleverd om de supporters beter van faciliteiten te voorzien. Ook is het assortiment kritisch geëvalueerd en wordt waar mogelijk aangepast. Alle supporters ontvangen aanstaande vrijdag een e-mail met de voorbeschouwing en praktische informatie die voor hun specifieke situatie van toepassing is.
Korte termijn
De aanpassingen die de club nu kan doorvoeren, zijn erop gericht om de grootste knelpunten op de korte termijn op te lossen. Wij realiseren ons dat er ook na de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam verbeterpunten zullen zijn. Wij streven naar een fijne beleving voor alle supporters, en zullen daarom ook na de volgende wedstrijd weer luisteren naar jullie bevindingen. Daarbij richten we ons op de verbeteringen die we op korte termijn kunnen doorvoeren, maar luisteren natuurlijk ook naar jullie feedback en tips voor de langere termijn. Op maandag zal daarom wederom een enquête worden gestuurd naar alle supporters.
We bedanken alle Willem II’ers voor de feedback, tips, betrokkenheid en geduld. Samen creëren we een fijn ‘thuis’ voor alle supporters.
Bericht delen