Interactie met supporters gebeurt naast fysieke contactmomenten vooral online. Naast verschillende sociale mediakanalen, speelt ook het gebruik van data een belangrijke rol. Vorige week behaalde Willem II een mooie mijlpaal. De 100.000ste supporter werd toegevoegd aan de database.
De afgelopen jaren is er een stevig digitaal fundament gelegd. In samenwerking met Sports Alliance, een bedrijf gericht op databasemanagement, is er een infrastructuur opgezet voor het opslaan van data. Hierbij is het Willem II, onder andere door de inzet van verschillende marketingcampagnes en gamification, gelukt om een sterke groei door te maken. Waar de database nu gevuld is met meer dan 100.000 unieke supporters, was dit aan het begin van de digitale transitie in 2018 nog 60.000.
Inzet van data
De vergaarde data wordt voornamelijk ingezet om supporters te voorzien van de laatste nieuwtjes rondom de club, de conversie van onder andere tickets en merchandiseartikelen te stimuleren en om de achterban op een leuke manier te laten interacteren met de Tricolores. Dat laatste gebeurt grotendeels met de inzet van gamification in de vorm van matchday-quizzen, de maandelijkse King of the Month-verkiezing en andere (win)acties.
Gepersonaliseerde communicatie
Bij het digitale aanbod wordt zo goed mogelijk ingespeeld op de betrokkenheid bij Willem II. De boodschap wordt per doelgroep gepersonaliseerd en aangepast op interesses. De komende jaren wordt de data verder verrijkt, geanalyseerd en ingezet om alle Willem II-supporters ook digitaal zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.
Ook het laatste Willem II-nieuws in je inbox ontvangen? Laat dan hier je gegevens achter.
Bericht delen