II is beter dan I: Willem II zet zich in tegen eenzaamheid
Fotografie door
Willem II Media & Scheepens your creative agency

Onderzoek toont aan dat bijna de helft van alle mensen zich eenzaam voelt. De laatste jaren is dat percentage alleen maar gestegen, ook in Tilburg waar het percentage nog net iets hoger ligt dan het landelijk gemiddelde. Bij Willem II staat juist de vriendschapsband hoog in het vaandel, daarom starten ze een campagne tégen eenzaamheid: ‘II is beter dan I’, want samen wordt alles mooier.

Een warme boodschap, die ook past bij de kerstperiode. In een speciale video snijdt Willem II het onderwerp ‘eenzaamheid’ aan en roept het iedereen op zich te richten op verbondenheid in strijd tegen de eenzaamheid, met name die van jongeren. Willem II sloeg de handen ineen met Scheepens your creative agency voor het idee en het script. Fabel Film haakte aan om de video te produceren.

De schrikbarende cijfers liegen er niet om. 1 op de 3 jongeren voelt zich weleens eenzaam. Een veelgehoorde oorzaak is dat het sociale leven zich steeds meer online afspeelt, terwijl échte interactie nou juist zo belangrijk is. Iets wat wekelijks wordt bewezen in het Koning Willem II stadion. Willem II is een verbindende factor voor mensen die zich anders misschien geïsoleerd voelen. Willem II is “de vriendschapsband” tussen iedereen.

Voor eenzame jongeren is contact maken en onderhouden een proces van vallen en opstaan. Het vereist een gezonde dosis leeuwenmoed. Willem II wil jongeren doen beseffen dat ze hier niet alleen in staan. Het doorbreken van eenzaamheid begint met het bespreekbaar maken ervan, waardoor mensen beter hulp kunnen bieden. Al slechts één luisterend oor van een ander zet de verandering écht in beweging. Eenzaamheid bestrijden komt van twee kanten.

Afbeelding
Lachkar

De laatste thuiswedstrijd
In de laatste thuiswedstrijd van het jaar speelt Willem II in een uniek shirt. Op 22 december maakt hoofdsponsor AVEC voor deze unieke gelegenheid een uitzondering. Hun logo maakt voor één keer plaats voor de boodschap van deze campagne. ‘II is beter dan I’ prijkt dan op het shirt van Willem II, een shirt dat daarna geveild zal worden. De opbrengsten gaan naar een doel dat zich inzet tegen eenzaamheid.

Tijdens de laatste thuiswedstrijd van het jaar, tegen NEC, staat de gezamenlijke strijd tegen eenzaamheid centraal met diverse initiatieven welke worden ondersteund door o.a. AVEC, Scheepens your creative agency, Citymarketing Tilburg en Fabel Film, Een Tegen Eenzaamheid. Voorafgaand aan de wedstrijd tegen NEC op 22 december kunnen supporters tussen 12.00 en 15.30 uur opwarmen bij de WinterXperience van Rosalie Tilburg. Van de horeca- omzet van die middag doneert Rosalie een deel aan Willem II Betrokken in de strijd tegen eenzaamheid. Ook de Supportersclub Willem II en Stichting KingZine ondersteunen de strijd tegen eenzaamheid met een financiële bijdrage. Samen maken we een vuist tegen eenzaamheid.

Willem II Betrokken
Willem II Betrokken zet zich al jaren actief in tegen eenzaamheid in de breedste zin van het woord. Initiatieven zoals Football Memories, waarbij ouderen samen voetbalherinneringen ophalen, en Willem II Maatjes, dat vrijwilligers koppelt aan supporters die niet zelfstandig naar het stadion kunnen, zorgen voor verbinding. Daarnaast geeft Willem II Betrokken tijdens thuiswedstrijden kaarten aan organisaties zoals R-Newt, ASVZ, Sterk Huis en Quiet. Ook worden er structueel vier seizoenkaarten beschikbaar gesteld aan stichting Met je Hart om supporters, voor wie het niet vanzelfsprekend is om een wedstrijd te bezoeken, te verrassen en samen te brengen.

II is beter dan I is geen grootheidswaanzin, maar een oproep om meer naar elkaar om te kijken. Want samen wordt alles mooier. Het telefoonnummer 088 0767 000 is 24/7 bereikbaar voor iedereen en op eentegeneenzaamheid.nl is meer informatie te vinden.

Bericht delen