Op maandagavond 12 september vond in het nieuwe gebouw van Tricorp in Gilze de jaarlijkse spelerspresentatie plaats. Vrijwel alle bezoekers namen deel aan diverse rondleidingen in het schitterende pand. De bijeenkomst werd bezocht door ruim 200 sponsors en genodigden.
Iedereen aan boord houden
De avond werd op een deskundige wijze aan elkaar gepraat door Rens Merkelbach. Het lukte hem, samen met pianist Dave Hanhart, een goede sfeer te creëren en te zorgen voor de nodige humor. Maurice van den Hurk (Tricorp) en Jos de Kruif (Willem II), verzorgden de aftrap. ‘Het werk van de afgelopen maanden was erop gericht iedereen aan boord te houden. Natuurlijk had iedereen een flinke kater van de degradatie. Maar het enthousiasme van sponsors en supporters is geweldig en het is echt uniek dat de inkomsten van de seizoenkaartverkoop zelfs hoger zijn dan vorig jaar. Willem II leeft als nooit tevoren’, aldus De Kruif. Hij bedankte BTT, de nieuwe sponsor van de rugzijde van het shirt én de vier periodepartners: Tricorp, Max ICT, AVEC en Fier Bemiddeling, die ieder een periode van 9 tot 10 wedstrijden op de voorzijde van het shirt staan. ‘Het moet aan alle betrokkenen bij de club een goed gevoel geven dat de begroting voor dit seizoen op orde is’.
Een nieuwe groep smeden
In acht rondes worden spelers en stafleden voorgesteld. Het is een groep met veel nieuwe gezichten. Een paar keer wordt benadrukt dat het voor iedere organisatie een hele klus is na zoveel wisselingen een nieuwe groep te smeden tot één team. En tegelijkertijd wordt direct verwacht dat er prestaties worden geleverd. Spelers en staf zijn unaniem van mening dat het een goede en sterke groep is, waarin hard gewerkt wordt en er een stijgende lijn zichtbaar is.
Vertrouwen in de groep
Technisch directeur Teun Jacobs stelt dat de doelen scherp zijn geformuleerd. ‘Wij willen promoveren naar de Eredivisie en iedere wedstrijd en training moet steeds geëvalueerd worden in het licht van dat doel. Er worden sprongen gemaakt en ik heb het volste vertrouwen in de staf en in de spelersgroep.’
Trainer Kevin Hofland bevestigt dat er, mede dankzij een nieuw dag- en trainingsprogramma, veel wordt gevraagd van de spelers. ‘Om te kunnen presteren moet er een goede klik zijn en je moet met teleurstellingen kunnen omgaan. In alles staat de kwaliteit van het spel, de teamgeest en de individuele ontwikkeling van de speler centraal.’
Eerlijkheid
Eerlijkheid blijkt uit de gesprekken met de spelers. De Tricolores zijn zes wedstijden onderweg en het team heeft met een paar tegenvallers te maken gehad. In alle openheid wordt een aantal van die kwesties ook tijdens deze bijeenkomst aan de orde gesteld, waarbij duidelijk was dat er veel van geleerd is. Freek Heerkens neemt deel aan zijn tiende (!) spelerspresentatie. Ook hij is enthousiast over de groep en hij deelt graag zijn ervaring met jonge spelers. Binnen de groep vervult hij, zoals hij dat zelf zegt, een coachende en ondersteunende rol. Een van die jonge spelers is Jelte Pal, die vanuit de zaal de vraag krijgt wat nou zijn exacte relatie met Frans Bauer is. ‘Nou, mijn vader is gynaecoloog en die heeft alle bevallingen van Mariska gedaan’, vertelt Pal. Zowel de sponsoren als presentator Merkelbach konden hun lach toen niet meer bedwingen.
Pol Llonch maakt een vergelijking met de groep van het vorig seizoen. ‘Hij miste in dat team toch wel de nodige ervaring om een heel seizoen te knokken voor ieder punt. Deze groep is minder gericht op individuele doelen van een speler, maar veel meer op samen!’
Een veiling voor Willem II Betrokken
In het programma werd een echte veiling georganiseerd. Geveild werd een wedstrijdshirt met alle handtekeningen van de spelers. Dankzij knap werk van Rens Merkelbach en Mischa Rook werd een bedrag binnengehaald van € 1.250,00. De opbrengst is voor de herinrichting van het leslokaal van het project Playing for Success van Willem II Betrokken.
Willem II dankt periodepartner Tricorp voor de gastvrijheid en hospitality. Daarnaast gaat ook speciale dank uit naar de overige event partners: BUD, Target Hospitality, Max ICT, MAX Mannenmode, JvESCH, Q-Promotions en Van Mossel.
Bericht delen