Willem II speelt haar uitwedstrijden in het seizoen 2019 – 2020 in een paars tenue. Evenals vorig jaar is ook dit seizoen door supporters de hand gelegd aan het uittenue. Dit keer verwijst het tenue naar Tilburg Textielstad en het clublied. Het tenue is vanaf nu hier te bestellen!
De shirts zijn ontwikkeld in samenwerking met Robey Sportswear, De Kruikenzeiker, Roem & Glorie en Tilburg Tifosi. De Kruikenzeiker: ‘Net na de shirtlancering vorig seizoen zijn we bij elkaar gekomen. We wilden dit seizoen weer iets totaal anders, zowel qua kleur als ontwerp. Een shirt waarin de historie van de stad terugkomt. En zeg je historie en Tilburg, dan zeg je textielindustrie. Die rijke textielhistorie is in samenwerking met Willem II en Robey subtiel samengevat in dit shirt. In de middelste baan van het shirt is namelijk een weefpatroon aangebracht. Van een afstand is het misschien nauwelijks zichtbaar maar als je goed kijkt is het duidelijk: dit is Tilburgse historie verweven in een modern voetbalshirt.'
Het tenue
De basiskleuren van het uittenue zijn paars. Op de voorzijde van het shirt is een verticale baan met een weefstructuur aangebracht. Op de kraag staat net zoals vorig seizoen een zin uit het clublied: ‘Denk aan de vriendschapsband’. De bijbehorende shorts zijn donkerblauw en bevatten een paars randje aan de achterzijde. Op de paarse sokken staat in de donkerblauwe omslag de tekst 'Tilburg' om het tenue compleet te maken.
Tilburg Textielstad
De historie van de Textielstad is op meerdere plekken zichtbaar in Tilburg: de BEKA-toren, het gebouw waar nu museum De Pont in zit, de AaBe-fabriek en de bekende wevershuisjes die je door de hele stad ziet. Het TextielMuseum, de plek die herinnert aan de Tilburgse textielgeschiedenis, bood graag de mogelijkheid om het nieuwe clubtenue in het museum te laten fotograferen. 'Tilburg kent een rijke textielhistorie waarnaar het uitshirt verwijst. We zijn blij dat we een bijdrage hebben kunnen leveren door ons museum beschikbaar te stellen voor de lancering.'
Shirtsponsoren
Evenals afgelopen seizoen prijkt DESTIL ook dit jaar op de voorkant van het tenue. Ditmaal met een nieuw logo en een geheel vernieuwde huisstijl. Daarnaast werd eerder deze week bekend dat Logistic Force als gloednieuwe shirtsponsor op de achterkant van het uitshirt te bewonderen zal zijn.
Bericht delen