Rabobank en Willem II Betrokken verlengen maatschappelijke samenwerking
Fotografie door
Toin Damen

Rabobank en Willem II verlengen de maatschappelijke samenwerking met een seizoen. Willem II Betrokken, de maatschappelijke stichting van Willem II, kan daarmee ook dit seizoen rekenen op de steun van Rabobank. De coöperatieve bank blijft nauw betrokken bij projecten als de Rabo Willem II Foodtour en Scoor een Boek! Daarnaast wordt de maatschappelijke ruimte in het stadion, die Rabobank schonk aan Willem II Betrokken, verder uitgebouwd. 

Rabobank is al jaar en dag als business partner aan Willem II verbonden. Vanaf seizoen 2019-2020 is Rabobank ook aan Willem II Betrokken verbonden. Sinds het begin van deze maatschappelijke samenwerking schenkt Rabobank jaarlijks de skybox in het stadion aan Willem II Betrokken. In deze Willem II Betrokken box ontmoeten partijen elkaar die samen de regio versterken. 



Maatschappelijke impact

Lilian Damen, directeur coöperatieve Rabobank voor de regio Tilburg en omgeving: 'Samen werken we aan initiatieven en oplossingen die onze gezamenlijke leefwereld versterken. We zetten onze kennis en verbindingskracht in en geven een deel van onze winst terug aan de samenleving. Dat doet Willem II ook. Het zit in ons DNA. Door onze krachten ook komend seizoen weer met Willem II te bundelen kunnen we samen écht maatschappelijke impact maken in Tilburg en omgeving. Hierin staan de projecten zoals de Rabo Willem II Foodtour of Scoor een Boek! natuurlijk centraal. Ook de maatschappelijke box in het stadion die we aan Willem II Betrokken geschonken hebben, speelt hierbij een belangrijke rol.'

Remco Kuipéri, directeur coöperatieve Rabobank voor regio Hart van Brabant vult aan: 'Het komende seizoen hopen we met de samenwerking nog meer te kunnen bijdragen aan positieve veranderingen in de maatschappij. We spelen in op thema’s van deze tijd. Denk hierbij aan duurzaamheid, digitalisering en gezond leven. De waardevolle ontmoetingen in de Willem II Betrokken-box met de andere partners van Willem II én de verschillende maatschappelijke projecten van Willem II Betrokken dragen zo bij aan het bereiken van deze doelstellingen. We kijken erg uit om hier als collectief mee aan de slag te gaan.'

Maatschappelijke doelstellingen

Suzanne Albregts, coördinator Willem II Betrokken: 'Rabobank is de afgelopen jaren heel belangrijk geweest bij het uitrollen van projecten als de Rabo Willem II Foodtour en Scoor een Boek! We merken dat we met deze projecten een steeds bredere doelgroep bereiken. Om maar even wat cijfers te noemen: ruim 800 kinderen van 15 verschillende scholen namen afgelopen jaar deel aan het project Scoor een Boek! En ruim 600 leerlingen van 14 verschillende scholen deden afgelopen jaar mee met de Rabo Willem II Foodtour. Dat zijn mooie cijfers en ik ben daarom ook blij dat we deze projecten ook komend seizoen samen met Rabobank kunnen realiseren. Wij kijken daarom uit naar de verlenging van deze samenwerking en zijn verheugd een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de invulling van de maatschappelijke doelstellingen van Rabobank.'

Bericht delen