Vierde editie Rabo Willem II Foodtour van start
Fotografie door
Willem II Media

12 basisscholen uit de regio met in totaal 22 groepen en ruim 400 leerlingen zijn onlangs begonnen aan de Rabo Willem II Foodtour. Een interactief lesprogramma over gezonde en duurzame voeding voor leerlingen van groep 6, 7 en 8. De Rabo Willem II Foodtour is een initiatief van Willem II Betrokken en Rabobank. Dit jaar vindt de vierde editie plaats.  

Aftrap 
De officiële aftrap vond plaats op een aantal basisscholen in Tilburg en Goirle waar Willem II-mascotte Kingo een bezoek bracht. Leerlingen en leerkrachten bekeken samen de eerste digitale les, ontvingen een Foodtour-krat met lesmaterialen en fruit voor iedere leerling én gingen uiteraard op de foto met Kingo.  

Rolmodellen
In het interactieve lesprogramma maken de leerlingen tijdens de Foodtour kennis met gezonde en duurzame voeding. In diverse filmpjes geven Willem II-spelers en –trainers, voedingsdeskundigen en agrariërs tekst en uitleg. De leerlingen worden uitgedaagd om over de verschillende onderwerpen opdrachten te maken en een creatief eindwerkstuk in te leveren. De opdrachten krijgen zij van niemand minder dan presentator en acteur Leo Alkemade. Ook kunnen klassen kiezen voor verschillende gastlessen die worden aangeboden door ContourdeTwern. 

Een gezonde basis  
Rabobank is maatschappelijk partner van Willem II Betrokken. Beide partijen vinden elkaar in hun maatschappelijke betrokkenheid en het overlappende thema gezonde voeding. Het verbeteren van gezond eetgedrag maakt hier een essentieel onderdeel van uit. Voor Willem II Betrokken is ‘positieve gezondheid’ één van de drie thema’s waarop projecten en activiteiten gebaseerd zijn.  

Bericht delen